Cum se îmbracă un antreprenor este o preocupare pe care poate, unii antreprenori nu o au în mod obișnuit, însă noi, cei din domeniul made to measure, vrem să fim pregătiți pentru a răspunde oricărei întrebări legate de stil și vestimentație, motiv pentru care ne-am documentat în acest sens și avem câteva sugestii.

Vestimentația reprezentativă a unor antreprenori de talie mondială, precum Steve Jobs sau Mark Zuckerberg, a devenit un subiect viral pe internet; ceea ce nu este clar, este că ei au făcut faimoase aceste simple item-uri vestimentare, la momentul la care scrieseseră istorie în domeniile cărora s-au dedicat. Motivul pentru care ei au ales să poarte piese vestimentare simple, care nu atrag atenția, este că sunt prea focusați pe afacerile pe care le conduc și nu vor să irosească timp pentru a alege cu ce să se îmbrace, în fiecare zi.

Cu siguranță își permit un stilist sau persoane care să îi ajute în acest sens, însă mesajul este altul: ei nu vor să epateze prin vestimentație și nu au un mesaj de transmis prin apariție și look, ci prin activitatea lor, care are, de altfel, impact asupra întregii lumi.

Și astfel devine mai complicat să aflăm cum se îmbracă un antreprenor.

Teoretic, un antreprenor se îmbracă decent, în funcție de activitatea lui și de felul în care vrea să fie perceput. Practic, acesta se îmbracă așa cum simte, cu ce nimerește sau cum își permite, întrucât, obiectivul principal este business-ul său, nu o imagine de revistă.

Cu ce este diferit un antreprenor de un simplu business man?

Ambii depun o activitate pentru a face profit, ambii sunt proprii șefi și chiar coordonează echipe. Un antreprenor este însă definit prin caracteristici speciale pe care prezentul și aștepr le atribuie acestei activități, care se dorește a fi altfel.  Prin activitatea sa, un antreprenor aduce soluții unor probleme sau suplinește unele lipsuri din piață, inovează și, pe cât posibil aduce valoare societății.

Fiind însă un deschizător de drumuri, un one man show de multe ori, indiferent în ce domeniu activează, un antreprenor trebuie să se îmbrace precum brandul său, spun specialiștii, mai exact, în acord cu imaginea pe care vor să o construiască pentru brandul lor.

Există antreprenori care încep această activitate pentru mai multă libertate și chiar posibilitatea de a conduce un business sustenabil, din fața unui laptop, dar aflându-se pe o insulă exotică, cu picioarele în nisip și un cocktail alături. În realitate însă, pentru a ajunge acolo, trebuie să fi întânit destul de mulți oameni, să fi făcut suficiente conexiuni. Chiar și așa, vor exista momente în care un meeting pe Skype tot va trebui tratat corespunzător, în funcție de interlocutor și de respectul pe care i-l porți.

Da, sunt și persoane relaxate, care consideră că nu vestimentația contează și că know-how-ul lor este suficient pentru a impresiona, însă normele societății spun că acestora le va fi mai greu să facă o impresie bună într-un context în care sunt necunoscuți. În schimb, antreprenorii care vor să fie percepuți pozitiv, să fie plăcuți oamenilor și să deschidă uși mai ușor, au grijă la vestimentație și tocmai din acest motiv, apelează la serviciile de creație vestimentară made to measure Le Couturier.

Cum trebuie să se îmbrace un antreprenor român

Primul aspect pe care un antreprenor trebuie să îl ia în calcul este calitatea produsului finit. Dacă un produs este de calitate, atunci acesta va fi și durabil, ceea ce înseamnă o economie pentru cel cu obiective de creștere a business-ului său.

Un alt aspect legat de vestimentație trebuie să fie corelarea personalității antreprenorului cu domeniul în care activează și contextul în care își desfășoară cel mai des activitatea. Un antreprenor din zona office poate părea comic îmbrăcat cu o cămașă florală și un costum colorat. La fel cum un antreprenor care deține un smart social hub poate fi perceput superior dacă poartă costum negru și cămașă albă în fiecare zi.

O altă strategie a unui antreprenor pentru a opta pentru o vestimentație potrivită este să îmbrace pentru a întruchipa aspirațiile pieței țintă. Nu degeaba critici din întreaga lume evaluează de fiecare dată ținutele oamenilor cu putere de decizie la nivel mondial, ci pentru că imaginea lor trebuie să respecte nu doar norme vestimentare, ci să și fie în acord cu scopul pe care ei îl au.

Stilul smart casual este cel mai îmbrățișat de către antreprenori, ceea ce înseamnă că un sacou versatil este o alegere inspirată de fiecare dată, iar un costum – preferabil nu negru – este numai bun pentru evenimente de networking.

Noi ne dorim ca fiecare antreprenor să se îmbrace în armonie cu imaginea companiei lor și, de aceea avem o mini serie de fotografii care pot servi drept inspirație până faceți o programare direct la Croitoria Urbană – Le Couturier, unde vom stabili piesele de bază pentru diferite evenimente la care participați și astfel vom alege creațiile vestimentare de care aveți nevoie.

Adresă Le Couturier: CALEA CALARASI 155, Sector 3, Bucuresti